Basisschool project: toeten&blazen!

Basisschool project: toeten & blazen!

Muziek is een belangrijk onderdeel van onze cultuur. Muziek draagt op een unieke manier bij aan de ontwikkeling van kinderen, dat is wetenschappelijk bewezen. Het bevordert bijvoorbeeld de sociaal-emotionele ontwikkeling en de ontwikkeling van het brein.

Daarom organiseert ‘Harmonie’ Marum i.s.m. ‘Showband’ Marum het project ‘Toeten en Blazen’ op de beide basisscholen in Marum. In samenwerking met muziekschool ‘Het Kunstkwartier’ krijgen de kinderen, onder schooltijd, een aantal weken les van een vakdocent. Na deze lessen kunnen de kinderen er voor kiezen om in een naschoolse samenspeelgroep verder te lessen om te kijken of ze het echt leuk vinden. Hierna kunnen de kinderen lid worden van de vereniging.

Voor een laag maandbedrag kun je daarna lessen volgen bij de muziekschool en krijg je o.a. een instrument in bruikleen. Wanneer je daar een diploma hebt behaald, kun je toetreden tot het A orkest

Wil uw zoon of dochter muziekles gaan volgen, neem dan contact op met Rieänne de Vries via jeugdzakenharmoniemarum@gmail.com . Ook voor meer informatie over bijvoorbeeld het lidmaatschap voor jeugdleden of over de muzieklessen, kunt u bij Rieänne terecht.

Optreden